نی‌ نیکو

سایتی برای والدین و فرزندانشان (قالب آزمایشی) نی نی نیکو

نی‌ نیکو

سایتی برای والدین و فرزندانشان (قالب آزمایشی) نی نی نیکو

نی‌ نیکو

به نام خدا

این وبلاگ به مسائل کودکان و والدین می پردازد و سعی دارد مطالب مفید و کاربردی را در اختیار والدین جهت تربیت فرزندان قرار دهد.
این وبلاگ با کپی کردن مخالف است و در صورت برداشتن مطلب از جایی دیگر حتما آدرس خواهد داد.

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

بیش فعالی در کودکان

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۴۵ ب.ظ

ADHD

اختلال  Attention-deficit hyperactivity disorder) ADHD) یا همان کم‌توجّهی-بیش‌فعالی یک اختلال رفتاری-رشدی است که کودک معمولاً در آن توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیر معمول و بسیار بالا برخوردار است. این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش‌ از حد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است. ADHD شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است و حدود ۳٪ تا ۵٪ کودکان قبل از هفت سالگی به آن مبتلا می‌شوند. این عارضه که بیشتر در دوران ابتدایی مدرسه برای کودکان و در هنگام بلوغ رخ می‌دهد ، با افزایش سن، بسیاری از بیماران بهتر می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به بیش فعالی در کودکان بپردازیم، با ما همراه باشید.

  • حمید رهنما

نقش خانواده در تشویق کودکان به مطالعه و کتابخوانی

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۲۰ ب.ظ

Book Title

کودکان وقتی به دنیا می آیند عادت مطالعه را با خود به همراه ندارند، بلکه آنها باید این عادت را یاد بگیرند و محیط خانه و خانواده یکی از عواملی است که باعث ایجاد عادت به مطالعه در کودکان می شود. تاثیرپذیری کودک از افراد خانواده با خواندن قصه‌ها و داستانهای کودکانه از سوی آنها، باعث ایجاد علاقه به کتاب و مطالعه می شود. بنابراین اولین مدرسه ای که کودک در آن درس می آموزد، خانواده است که در تمام جنبه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی اثر عمیق و غیرقابل انکار دارد؛ همچنین خانواده

  • حمید رهنما

parents love

در بخش اول این مطلب با نحوه درک عشق توسط کودکان آشنا شدیم و دیدیم که چگونه مفهوم "دوست داشتن" و "دوست داشته شدن" در مراحل مختلف زندگی کودک تغییر می کند. انواع عشق را شناختیم و دیدیم که کودک در بدو تولد، عشقی منفعلانه را تجربه می کند که برای دوست داشته شدن از جانب مادر نیاز به هیچ تلاشی نمی بیند. مفهوم و فرایند عشق در کودک می تواند به شکل مناسبی در جهت بلوغ و تعالی کودک هدایت شود که این امر مستلزم دانش والدین و اطلاع آنها از مسئولیت متفاوتشان در عشق ورزی به فرزندان است. در این مطلب قصد داریم جنس عشق هر یک از والدین را از زبان «اریک فروم» بررسی و تفاوتهایشان را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

  • حمید رهنما

عشق والدین به فرزند (بخش اول)

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۱۵ ب.ظ

LoveTitle

 عشق؛ واژه ای که هر کس از دید خویش به آن می نگرد و تفسیر خود را از آن دارد. عشق به خدا، عشق به مادر و پدر، عشق به همسر، عشق به فرزندان، عشق به پول، عشق به کار و ... که هر کدام جایگاه خاص خود را برای افراد مختلف دارد. عشق والدین به فرزند اولین عشقی است که یک فرد در طول زندگی خود می تواند از نعمت آن برخوردار شود. در این مطلب از زبان «اریک فروم» -روانشناس و فیلسوف آمریکاییِ آلمانی تبار- عشق والدین به فرزندان و منشا این عشق را بررسی خواهیم کرد با این امید که والدین با چشمی باز و روشی درست بتوانند این عشق را به فرزندان خود هدیه دهند و برای تعالی فرزند عزیزشان قدمی بلند و مثبت در این راه بردارند. با ما همراه باشید.

  • حمید رهنما